Tuesday, February 14, 2012

Pindah Rumah Baru


Asyik-asyik failed...seems your network is not ready for posting...itulah yang asyik keluar setiap kali saya cuba posting cerita pada 5 hari yang lalu menggunakan blogpress ipad.
Nampaknya terpaksa cerita itu saya pindahkan di sini menggunakan laptop...

Pagi 10hb Feb 2012...
Sekarang dalam perjalanan ke cyberjaya bersama suami saya untuk memohon UNIFI di rumah.Memandangkan ada suami yang memandu,so mudahlah saya hendak menulis di sini.Bangun pagi tadi, memandang keluar jendela...tenang melihat tasik di depan..Subhanallah.Hari pertama bangun pagi dari tidur di rumah sendiri.
Alhamdulillah,pagi kelmarin 9hb Feb,kami check out dari Pullman Putrajaya Lakeside,setelah 6 bulan duduk di sana.Sebelum itu kami memang kerap mengangkut sedikit demi sedikit barang-barang keperluan.Kebetulan pulak kelmarin adalah hari khamis dan jatuh pada ulangtahun kelahiran saya, sudah pasti ianya hari yang paling manis dalam hidup saya. Walaupun pada sebelah siangnya kami agak kepenatan kerana berpindah tapi pada sebelah malamnya suami membawa saya dan anak-anak menikmati hidangan buffet dinner di Marriot Putrajaya. Thank you my dear.
Dan hari-hari yang seterusnya hingga ke hari ini 14hb Feb, hanya kesibukan saja yang di lalui. Dapur pulak belum siap...maknanya saban hari kami terpaksa membeli makanan dari luar...Mungkin inilah yang di namakan tekanan berpindah..(kata seorang interior designer kepada saya). Mengeluarkan semula barang-barang yang hampir 6 bulan dalam kotak.. Mengemas,menyusun,cuci sana sini...Mujurlah ada suami tersayang ada di sisi yang sentiasa membantu .

Namun sesekali teringat juga pada rumah di Miri yang masih menunggu pembeli.Rindu pada kehidupan di sana, namun itu kenangan cerita lalu. Apa yang ada di depan harus diteruskan...

We must be willing to let go of the life we have planned,so as to have the life that is waiting for us. 
E.M. Forster