Wednesday, June 8, 2011

Pokok Anggur Mak

Assalamualaikum wbth...

Bangun awal pagi tadi dimulai dengan solat subuh berjemaah beramai-ramai bersama ahli keluarga ...rasa begitu tenang sekali.Semalam tidur tidak begitu lena jadi hari ni badan rasa penat sedikit.Mungkin disebabkan keletihan travelling...kerana semalam kami sampai di rumah sudah agak lewat malam.
Pagi ini tidak pergi ke mana-mana.Melihat sekitar luar rumah masih seperti dulu.




Cuma yang menarik perhatian saya pokok anggur mak mula mengeluarkan buah. Rupanya sebelum ini pokok anggur itu pernah berbuah dengan lebat. Walaupun tidak sebesar anggur yang kita nampak di pasaran tetapi buahnya sangat manis.




masih mentah...




Pokok anggur mak...mungkin disebabkan faktor cuaca, jadi ,buahnya tidak begitu besar namun masih manis buahnya.Tapi sayangnya balik kali ini saya tidak dapat merasainya kerana buah itu masih belum masak...Maybe next time..InsyaAllah.







- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Dungun,Malaysia

Balik Kampung

Salam Mesra dari awan biru...

Suasana di luar sana agak cerah...dengan awan biru yang menghiasi langit.Akmal sedang tido lena disebelah..Terpaksa saya menutup tingkap tepi agar cahaya matahari tidak mengganggu tidur Akmal...Perjalanan dari Miri ke Kuala Lumpur agak membosankan...2 jam 10 min..Mujur ada ipad pemberian suami ,jadi mudahlah saya bercerita dari awan biru ini.

Dua malam lepas saya menerima perkhabaran yang ayah mertua saya meninggal dunia..Pada malam yang sama suami saya masih di dalam kapal terbang menuju ke Dubai. Rupanya sewaktu tiba di sana suami saya sudah pun menerima berita tersebut melalui SMS dari adiknya, dan kemudian dia mengambil penerbangan pulang semula ke Malaysia.. Alhamdulilah,sekarang suami tercinta sudah pun selamat berada di samping keluarganya di kampung..Walaupun tidak sempat menatap wajah ayahnya, namun dia redha kerana itu semua telah tertulis..setiap yang hidup pasti akan mati...itu sudah pasti.



Akmal lena di pangkuan saya.

Saya dan anak-anak juga tidak sempat hendak balik kelmarin, jadi saya mengambil penerbangan hari ini...Harap dimudahkan perjalanan ini. 30 minit lagi akan tiba di KLIA. Kemudian pada jam 7.45 petang, kami akan menaiki pesawat ke Kuala Terengganu pula.Awal-awal lagi saya sudah meminta untuk issue boarding pass ke Terengganu,jadi mudahlah sikit bila tiba di KLIA kelak..saya tidak perlu check in lagi.



Asma yang duduk bertentangan dengan saya, Alya dan Akmal sudah lama dibuai lena...begitu juga Akmal. Hanya Alya sahaja yang masih enggan melelapkan mata...teringat kelmarin, begitu banyak soalan tentang kematian yang dilontarkannya kepada ayahnya melalui telefon...Alya yang semakin membesar itu mula memahami konsep kematian ini sedikit demi sedikit. InsyaAllah,suatu hari nanti dia akan memahami sepenuhnya.


- Posted using BlogPress from my iPad