Wednesday, April 6, 2011

DUGAAN....

Salam manis selalu.


Biarpun perkhabaran kali ini tidak manis seperti selalu,namun saya redha...mungkin sudah ketentuannya...mungkin ada hikmah disebaliknya.

Ahad lepas saya pergi ke kuching untuk menghadiri satu meeting.Saya ditemani suami dan putera bungsu kami Akmal Lutfi.Alya dan Asma saya tinggalkan bersama maid di rumah. Namun saya tidak sedap hati hendak membiarkan mereka bertiga di rumah.Jadi seperti biasa saya akan memanggil sahabat baik saya datang untuk bermalam bersama mereka.

Selepas habis meeting pada hari Isnin, pada petang itu saya menerima perkhabaran dari sahabat saya bahawa maid saya sudah hilang.Pergi begitu saja tanpa sebarang membawa bersama passport.

Laporan polis sudah dibuat...begitu juga memaklumkan kepada pihak imigresen.Dan sekarang my ex-maid telah diisytiharkan sebagai maid yang lari dari rumah.
Peristiwa ini amat menakutkan saya. Semenjak pemergian Fitri hujung tahun lalu, sukar bagi saya untuk mempercayai 'mereka' yang boleh saya harapkan untuk menjaga anak dan rumah sepanjang saya keluar bekerja.Bukan mudah hendak mendapatkan seorang maid yang baik seperti Fitri lagi.
Apa pun,saya bersyukur,anak-anak saya selamat......semoga Allah sentiasa melindungi kami .Apa jua yang berlaku,pasti ada hikmahnya.Hanya Allah yang tahu.