Tuesday, February 8, 2011

HAPPY BIRTHDAY TO ME



Assalamualaikum dan salam sejahtera buat mereka yang singgah membaca di blog ini.Terima kasih diatas kesudian kalian singgah di teratak hamba ini.Hampir sebulan rasanya saya tidak mencoret sebarang cerita. Betapa sejak suami mula kembali ke tempat kerja,saya juga kembali sibuk dengan rutin harian dan bertambah sibuk bila Akmal mula memasuki alam persekolahan Tadika.

Esok 9 februari ulangtahun kelahiran saya yang ke 36...Syukur Alhamdulillah,masih dipanjangkan usia dan diberikan peluang lagi untuk mengisi ruang-ruang kosong pada diri ini.
Saya akui,semakin meningkatnya usia bermakna kematian semakin menghampiri walaupun kita semua tidak tahu bila,di mana dan bagaimanakah bentuk kematian kita.Kita semua akan pulang kepadaNya.Jadi usia yang ada pada kita ,kita sama-sama manfaatkannya buat bekalan bertemu Dia.

Sepanjang 36 tahun bernafas di muka bumi ini, entah sudah berapa banyak catitan ratid dan Atid tentang diri saya ini...risau jika lebih banyak keburukan dari kebaikan...risau memikirkan dosa-dosa lalu saya yang leka dengan dunia...Semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosa saya selama ini...dan semoga saya terus istiqamah dalam hijrah menuju Ilahi.