Tuesday, August 30, 2011

SELAMAT HARI RAYA




Assalamualaikum wth buat semua .
Hari ini seluruh umat Islam di dunia meraikan hari Raya Aidilfitri...Dan buat pertama kalinya saya dan anak-anak menyambut ketibaan Pagi Syawal ini di dalam flight menuju ke Sarawak...Dan sekali lagi tahun ini saya beraya tanpa suami tercinta.Kata- kata anak awal pagi tadi begitu menyentuh hati.."kalau yan ada kan best"..Namun itulah hakikatnya, ayah mereka masih bekerja jauh di negara orang mencari rezeki.Kami harus redha.

Kepulangan untuk beraya di Sarawak bukanlah dirancang dengan awal,kerana saya masih bekerja hingga hari terakhir puasa..keputusan ini dibuat bila suami mengesahkan dirinya tidak dapat balik beraya. Warga kota di Putrajaya ramai yang telah balik ke kampung halaman masing-masing.Putrajaya menjadi sunyi seketika...sama sunyinya dengan hati kami anak beranak menjelang raya...Saya kira pulang ke kampung halaman beraya bersama-sama adik beradik saya pasti menggembirakan anak-anak kerana mereka dapat berjumpa dan bermain dengan sepupu yang sebaya dengan mereka.

Di kesempatan ini saya menyusun sepuluh jari memohon kemaafan andai selama ini ada tuturkata saya yang menyingung hati sesiapa jua yang membaca blog saya ini. Terima kasih tak terhingga saya ucapkan kepada pembaca yang setia mengikuti blog ini terutama suami yang jauh,ahli keluarga dan juga teman- teman maya saya.Selamat menyambut Hari Raya Aidilfitfi .





- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Dalam Flight AK5190 SBW

No comments:

Post a Comment