Saturday, August 27, 2011


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat pembaca yang masih sudi mengikuti coretan demi coretan dari saya yang sekejap ada,sekejap hilang.....Semoga semuanya dalam keadaan yang sihat sejahtera di dalam menjalani ibadah puasa yang masih berbaki 2 hari saja lagi.

Begitu cepat masa berlalu,Ramadhan sudah semakin hampir meninggalkan kita.Tahun-tahun mendatang belum pasti lagi adakah kita akan bersua lagi dengan bulan yang mulia ini.Sama-sama kita berdoa semoga Allah masih memberi peluang kepada kita agar dapat bersama bulan yang mulia ini dan membaiki setiap amal ibadah yang kita lakukan.

Bagi saya, Ramadhan kali ini sungguh bermakna di mana saya berhijrah ke tanah semenanjung dan meninggalkan bumi kenyalang yang amat di sayangi.Ketenangan yang dirasai selama ini,agak tergugat untuk seketika..Ujian bagi saya bila berada di tempat yang baru.Namun saya redha kerana walau di mana jua saya berada, sesungguhnya saya dan keluarga masih berada di bumi milik Allah SWT.Setiap kesukaran yang saya hadapi,saya harus tempuhi dengan sekuat hati.Alhamdulillah,kini saya lebih berkeyakinan.Saya percaya setiap dugaan yang saya hadapi pasti tidak akan melebihi kemampuan saya.Allah akan membantu...

HUJUNG MINGGU

Hanya seperkara yang saya agak perasan bila berada di Putrajaya ini, hari sabtu dan ahad,jalanraya agak lengang dan sunyi jika berbanding hari-hari yang lain.Satu situasi yang saya rasa seronok dan suka sekali,lebih-lebih lagi bagi orang baru seperti saya,kerana masa itulah peluang untuk saya memandu dan mengenal jalan-jalan di Putrajaya ini.

Sempat bergambar di jambatan ini ...berlatar belakangkan Masjid Besi.

Alya and Asma

Hotel Pullman Lakeside Putrajaya.

CUTI RAYA

Pada tahun ini sekali lagi suami tidak dapat beraya bersama kami kerana masih bekerja.Dan saya sendiri pula masih bekerja sehingga hari akhir Ramadhan.Namun InsyaAllah,saya dan anak-anak akan menaiki penerbangan pulang ke Sarawak pada pagi raya 1 Syawal.Semoga segalanya dimudahkan.Amin.

No comments:

Post a Comment