Tuesday, February 8, 2011

HAPPY BIRTHDAY TO ME



Assalamualaikum dan salam sejahtera buat mereka yang singgah membaca di blog ini.Terima kasih diatas kesudian kalian singgah di teratak hamba ini.Hampir sebulan rasanya saya tidak mencoret sebarang cerita. Betapa sejak suami mula kembali ke tempat kerja,saya juga kembali sibuk dengan rutin harian dan bertambah sibuk bila Akmal mula memasuki alam persekolahan Tadika.

Esok 9 februari ulangtahun kelahiran saya yang ke 36...Syukur Alhamdulillah,masih dipanjangkan usia dan diberikan peluang lagi untuk mengisi ruang-ruang kosong pada diri ini.
Saya akui,semakin meningkatnya usia bermakna kematian semakin menghampiri walaupun kita semua tidak tahu bila,di mana dan bagaimanakah bentuk kematian kita.Kita semua akan pulang kepadaNya.Jadi usia yang ada pada kita ,kita sama-sama manfaatkannya buat bekalan bertemu Dia.

Sepanjang 36 tahun bernafas di muka bumi ini, entah sudah berapa banyak catitan ratid dan Atid tentang diri saya ini...risau jika lebih banyak keburukan dari kebaikan...risau memikirkan dosa-dosa lalu saya yang leka dengan dunia...Semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosa saya selama ini...dan semoga saya terus istiqamah dalam hijrah menuju Ilahi.


3 comments:

  1. kak hepi birtday ...semoga panjang umur murah rezeki.n anak bertambah..hahahaha..sori kak lambat wish birthday lam blog..bz gilak bah.....p kmk dah wish lam fb ktk..hahahha..semoga iman makin kuat..murah rezeki,sihat selalu..hepi,bahagia..n ceria2 selalu..mesreeeeeee..hahaha...rindu ngan anak2 ktk..lebih2 gik akmal..dah pande kelaka nya kak?????...bang lan apa kaba?? makin sihat.....??

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Makseh wang.mek orang situk mcm biasa.semua sihat.
    Akmal dah pandei kelakar juak sikit2 tp byk kelakar org putih ngikut dak kakak ngan adik.dah pandei main game online. Pc kat rumah nya ajak makei .selalu berebut ngan kakak adik.
    Abg lan kat Ghana (Afrika) kinek tuk. awal bln 3 kelak balit.Insya Allah mun sikda masalah, mek duak abg lan pergi ngerja umrah dalam bln 3 tuk (masa cuti sekolah)dgn mak abg lan sekali.anak2 tinggal..adik kamek dtg miri kelak jaga sidak. doakan urusan kamek berjalan lancar.
    slam ngan ana dan peluk cium ngan sufi.
    bye.salam.

    ReplyDelete
  3. wah tahniah..kak...best wooo dapat g ngerja umrah....insyallah semoga perjalanan yg mudah dan selamat...hahaha sufi nang sama ngan akmall..idup nya ngan computer..kerja main computer jak...buka youtube berik ktk upin ngan ipin n katon backom..tahan nya depan computer..mak nya dah xpat akses laptop nya..asal pegang jak laptop nya terus nyambar.....maju anak kita 2 kak ngan teknologiii..hahaha

    ReplyDelete