Wednesday, June 2, 2010

Hijrahku...


Sebenarnya saya sendiri pun tidak tahu hendak mulakan dari mana,kenapa saya berubah,kenapa saya berhijrah.Mungkinkah ini yang dikatakan hidayah...Ya Allah terimakasihku padaMu jika aku yang dipilih untuk mendapat hidayah Mu.

Bila merenung akan diri sebelum ini, banyaknya kekurangan dan kelemahan.Bukan maksudnya kini saya sudah baik dan sempurna,tapi saya masih belajar...belajar mendidik hati agar cekal dan istiqomah dan belajar bersangka baik pada Allah kerana saya percaya setiap perintahNya bukan untuk sesuatu yang sia-sia,pasti ada hikmah,pasti ada ganjaran. Sama seperti kisah cawan (yg saya post sebelum ini) yang melalui berbagai proses yang menyakitkan tapi hasilnya amat menakjubkan
.

Bulat nian tekadmu
Dalam hijrahmu itu
Allah nanti kan bersama
Tempuh jalan yang diredhai

Hijrahmu menuju Allah
Ia sunnah para nabi
Para salihin dan muttaqin
Kembara hati menuju Ilahi

Andai rasa diri lemah
Di perjalanan hijrahmu
Sendirian tanpa mampu
Mohonlah pada Tuhanmu

Hijrah ini memang susah
Hijrah ini memang payah
Hijrah ini menuju Allah
Di hujungnya hasanah


Bila dihayati lirik lagu ini bagai kena pada diri...memang susah,memang payah.Adakalanya rasa lemah dan ingin mengalah...tapi bila mengalah maknanya saya kalah pada nafsu syaitan yang beraja di hati...Ya Allah,bantulah hambaMu ini.Berikanlah kekuatan padaku.Aku tidak ingin mengalah demi meraih syurgaMu.Dan Kau jadikanlah aku hambaMu yang lebih baik dari semalam.Amin.

No comments:

Post a Comment